måndag 13 februari 2012

Godaste brödet ever

Hellooo Monday!

Idag mina vänner ska ni få bästa brödreceptet ever. Igår fick jag minsann äta en skiva bröd till frukost (efter 2 veckor utan..) och gissa jag inte tänkte nöja mig med vilket bröd som helst utan såklart var jag tvungen att baka det godaste bröd jag vet (japp det är sant) Det svåraste var att hålla sig till en skiva och inte moffa i sig hela limpan, men det gick till slut med lite hjälp av maken som bröt loss mina fingrar från limpan;o)

En himla massa ingredienser som brödkryddor, nötter, russin, fikon, solrosfrön etc är det i men när man väl handlat allt så har man ju så det räcker till många bröd. Behöver heller inte arbetas en massa eller jäsa, bara att röra ihop och sen in i ugnen.
My kind of bread helt enkelt. Receptet finner ni här.
Nå, kolla vad stylish med nötterna och allt. Lite sådär nonchalant utslängda.
Not so much va?
Jag lovar att ni inte kommer att bli besvikna på det här brödet. Knaprig kant och allt.

Jag gillar verkligen brödformen som också är från IB Laursens Mynteserie, samma som formarna jag visade igår som finns hos Sofias hus.
Och oh la la, fortfarande 15% rabatt fram till 29 feb med koden feb2012.

Tror jag måste skaffa mig någon brödform till så jag kan baka flera limpor samtidigt.
Och fina att stapla i varandra på de öppna hyllorna i köket.

Nu ska jag slänga mig på soffan med en kopp thé och nya Sköna hem! Mammalyx!
(Och väldigt välförtjänt efter dagens 8 km löpning, phu) Go go go!

Kram! Mia

7 kommentarer:

Villa Vinkelhaken sa...

Det både ser och låter gott! :)

Kram Jenny

mitt liv som jag sa...

Smarrigt med bröd, jag fullkomligen älskar bröd och klarar mig inte utan ;)! Kram Jennifer

curlingmamman sa...

Gott :) Och formarna är underbara..måste nog slå till på en sådan!kram

Malin's Hus sa...

Ser dö gott ut! 8 km, bra jobbat!!!!!! Kraaaaaaam

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

Så där var receptet utskrivet..ska bli nice att pröva.
hoppas att du får en underbar alla ♥dag...Kram Gabriella

Anonym sa...

Hurra, va glad jag är för att jag ramlat in på din blogg! Underbar inspiration och fantastisk rolig läsning!!

Linnéa

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh vilket underbart recept det måste provas ser ju super ut.
HA en bra dag.
Kram Theres